Lofotprodukt AS sælger forarbejdet seafood, hovedsageligt farsprodukter og røgede produkter af laks og ørred, under varemærkerne "Lofoten" og "Madam Bergen". Markedet er detail og foodservice i Norge. Virksomheden blev grundlagt i 1994 og er i øjeblikket markedsledende indenfor sine kategorier på det norske dagligvaremarked.

Aktivt fokus på kvalitet, design, produktudvikling og salgsarbejde med smagsdemonstrationer i butikkerne, har været central for vores vækst. Målet er at være den førende indenfor seafoodkategorien og vi ønsker at tilbyde forbrugerne produktkoncepter og emballageløsninger tilpasset det stadigt skiftende behov.

I 2003 implementerede vi et omfattende designprogram, hvor mærket "Lofot-Delicatesser" blev ændret til "Lofoten". Formålet var at spille på de positive værdier, der er knyttet til fisk og forarbejdning af fisk, som ligger i begrebet Lofoten, samt at tydeliggøre kvaliteten og bredden i vores produktsortiment. I efteråret 2009 modtog Lofotprodukt den prestigefyldte Design Effekt Grand Prix-pris som et resultat af dette arbejde.

I 2013 blev Lofotprodukt udnævnt til årets Food and Drink producent NHO, Årets seafood selskab af Intrafish og Fiskeribladet Fiskaren og Årets glutenfrie producent af Norsk Cøliakiforening. I 2014 vandt virksomheden reklamepriserne Sølvfisken, Guldfisken og Årets insigtspris for reklamekampagnen "Hold i torsken".

Insula koncernen blev grundlagt på basis af Lofotprodukt AS i juni 2015.